Searching...
sábado, 23 de abril de 2016

La batalla d'Almansa i els Maulets / La batalla de Almansa y los Maulets (ERP)

Batalla d'AlmansaUn any més, nos reunim ací per a commemorar, que no per a celebrar, la fatídica batalla d'Almansa. Esta no fon una de tantes batalles que es lliuraren en la Guerra de Successió pel tro espanyol. La d'Almansa fon la batalla decisiva en la guerra internacional i civil espanyola que s'ocasionà en la mort del rei espanyol Carles II "l'Enchisat" de la casa d'Àustria, de la dinastia dels Hausburc, que muigué sense descendència ni clara successió al tro.


El poble espanyol, com en atres guerres, se dividí en dos faccions, els que recolzaven al pretenent francés Felip de borbó, als integrants de la qual se'ls coneix com a "botiflers" per les flors de Lis que els Borbóns ostenten en el seu escut i que es nomena "beautifleur", és dir, la bella flor.


I l'atra facció, els partidaris del pretenent Carles de la Casa d'Àustria. En  esta facció quedàrem la majoria de valencians del Regne, entre els quals estaven els Maulets. Estos eren milicians voluntaris i que per a avisar- se de reunió o per ad atres causes, feen sonar caragols de mar, d'ahí lo de maula i lo de Maulets. Entre estos valents milicians es trobava el general que en principi manava les tropes austracistes, el valencià d'Alboraya Basset, fet que també favorí la decantació del poble valencià pel pretenent austríac.


En la batalla d'Almansa no hi hagueren valencians, si n'hi hagué algú estigué camuflat entre els pocs combatents espanyols en eixa batalla, en el regiment que curiosament es dia Valéncia.


En eixa fatídica batalla, en la qual no hi havien Maulets, ni tan sols valencians, vàrem perdre la guerra, i fins al dia de hui, el nostres furs i les nostres llibertats com a poble, ya que tenim una falsa autonomia sense poder valencià, en la qual, uns traïdors descastats nos venen, uns al poder central i uns atres als catalans.


Pero Maulets, vos puc assegurar que n'hi hagueren en temps passats, valencians que lluitaren ferament pels nostres drets i llibertats. Me venen al cap tants noms que ya no estan; pero també ara n'hi han Maulets, perque vos veig, perque vos puc tocar, perque esteu ací, presents un any més, honorant als nostres antepassats.


I hi haurà Maulets en el futur, no tingau cap dubte, i hi haurà Maulets per molts sigles que passen, i els oiran marchar cantant en la dolça musicalitat d'un himne que ofrena glories a un estat que, ingrat, nos ven a uns lladres, com si nosatres fórem ovelles d'un ramat.


I els voran de llunt, a pesar de la polseguera que faran, i sabran al moment que són Maulets, perque voran que onegen, sobreeixint de la polseguera, una Real Senyera que remorejant al vent clama llibertat. 

També sabran que són Maulets a l'instant, a l'oir-los parlar en eixe idioma clar i net que sona a música, en la mateixa llengua valenciana que parlava Ausias March, Joanot Martorell, Roiç de Corella, Sor Isabel de Villena, Bernat Fenollar i uns atres en gran cantitat.


I notaran de sobte que són Maulets, sense por a errar, quan contestant en fermea al sant i senya, diguen en forta i alta veu: ¡¡Som del Regne de Valéncia, som de nacionalitat valenciana, som valencians!!.


Germans en lluita, ¡¡ Vixca Valéncia Lliure!!.


ERP/Abril/2016.


Entrar en Facebook
Perfil de Tuiter
Entrar en Google Plus
Nostre canal de YouTube
Nostre canal en Ivoox
Entra en el nostre Flickr
Blobic
Descarrega't la nostra App per a Android
Descarrega't la nostra App per a Iphone


Círcul Cívic Valencià




Un año más, nos reunimos aquí para conmemorar, que no para celebrar, la fatídica batalla de Almansa. Esta no fue una de tantas batallas que se libraron en la Guerra de Sucesión por el trono español. La de Almansa fue la batalla decisiva en la guerra internacional y civil española que ocasionó la muerte del rey español Carlos II "El Hechizado" de la casa de Austria, de la dinastía de los Hausburgo, que murió sin descendencia ni clara sucesión al trono. 

El pueblo español, como en otras guerras, se dividió en dos facciones, los que apoyaban al pretendiente francés Felipe de Borbón, a los integrantes de la cual se los conoce como a "botiflers" por las flores de Lis que los Borbones ostentan en su escudo y que se llama "beautifleur", es decir, la bella flor.

Y la otra facción, los partidarios del pretendiente Carlos de la Casa de Austria. En esta facción quedaremos la mayoría de valencianos del Reino, entre los cuales estaban los Maulets. Estos eran milicianos voluntarios y que para avisar de una reunión o por otras causas, hacían sonar caracolas de mar, de ahí lo de "maula" y lo de Maulets. Entre estos valientes milicianos se encontraba el general que en principio mandaba las tropas austracistas, el valenciano de Alboraya Basset, hecho que también favoreció la decantación del pueblo valenciano por el pretendiente austríaco.


En la batalla de Almansa no hubieron valencianos, si hubo alguno estuvo camuflado entre los pocos combatientes españoles en esa batalla, en el regimiento que curiosamente se decía Valencia.

En esa fatídica batalla, en la cual no habían Maulets, ni siquiera valencianos, perdimos la guerra, y hasta el día de hoy, nuestros fueros y nuestra libertades como pueblo, ya que tenemos una falsa autonomía sin poder valenciano, en la cual, unos traidores descastados no vendes, unos al poder central y otros a los catalanes.


Pero Maulets, os quiero asegurar que hubieron en tiempos pasados, valencianos que lucharon fieramente por nuestros derechos y libertades. Me vienen a la cabeza tantos nombres que ya no estan, pero también ahora hay Maulets, porque os veo, porque os puedo tocar, porque estáis aquí, presentes un año más, honorando a nuestros antepasados.

Y habrá Maulets en el futuro, no tengáis ninguna duda por muchos siglos que pasen, y los oirán marchar cantando en la dulce musicalidad de un himno que ofrenda nuevas glorias a un estado que, ingrato, nos vende a unos ladrones, como si nosotros fueramos ovejas de un rebaño.

Y los veremos de lejos, a pesar de la polvareda que harán, y sabrán al momento que son Maulets, porque verán que ondean, sobresaliendo de la polvareda, una Real Señera que   I els voran de llunt, a pesar de la polseguera que faran, i sabran al moment que són Maulets, perque voran que onegen, sobreeixint de la polseguera, una Real Senyera que rumoreando al viento clama libertad.

Tambiñen sabrán que son Maulets al instante, al oírlos hablar en ese idioma claro y limpio que suena a música, en la misma lengua valenciana que hablaba Ausias March, Joanot Martorell, Roiç de Corella, Sor Isabel de Villena, Bernat Fenollar y unos otros en gran cantidad.


Y notarán de pronto que son Maulets, sin miedo de errar, cuando contestando en firmeza al santo y seña, digan en fuerza y en alta voz: ¡¡ Somos del Reino de Valencia, somo de nacionalidad valenciana, somo valencianos!!.



Hermanos en lucha, ¡¡ Viva Valencia Libre!!.



ERP/Abril/2016.


 
Entrar en Facebook
Perfil de Tuiter
Entrar en Google Plus
Nostre canal de YouTube
Nostre canal en Ivoox
Entra en el nostre Flickr
Blobic
Descarrega't la nostra App per a Android
Descarrega't la nostra App per a Iphone


Círculo Cívico Valenciano



 

0 comentarios:

 
Back to top!